
Saskaņā ar Deloitte veiktā pētījuma Designing the Workforce Experience Deloitte datiem spēcīgāka piederības sajūta organizācijai var uzlabot darbinieku sniegumu līdz pat 57 % un samazināt darbinieku mainību līdz pat 50 %. Darbinieki, kuri izrāda lielāku piederības izjūtu organizācijai, divreiz biežāk saņem algas palielinājumu, 18 reizes biežāk tiek paaugstināti amatā un par 75 % retāk kavē darbu slimības dēļ.
Tomēr, neraugoties uz acīmredzamajiem un pētījumos pierādītajiem abpusējiem ieguvumiem, pašreizējās tendences darba tirgū nav iepriecinošas. Darbinieku iesaistīšanās samazinās, un darbinieku mainība pieaug. Daudzi darba devēji, redzot šīs negatīvās tendences, tieši saista tās ar attālinātā darba sekām vai jaunās paaudzes, kas ienāk darba tirgū, atšķirīgo domāšanu. Līdz ar to darba devēji cenšas par katru cenu atgriezt visus darbiniekus atpakaļ birojā un “formēt” jaunos darba tirgus dalībniekus.
Kā viņiem tas izdodas? – Ne pārāk labi 🙂
Mūsu personīgajā pieredzē arvien biežāk dzirdam, ka kandidāti pat neizskata darba piedāvājumus, kas nepiedāvā elastīgu darba laiku un atrašanās vietu. Stingrs darba laiks bieži kļūst par būtisku šķērsli jaunu darbinieku piesaistē. Pagaidām situācija darba tirgū būtiski nemainās, un šo tendenci diktē darbinieku trūkums. Līdz ar to sviras, šķiet, ir nedaudz labvēlīgākas darbiniekiem, un darba devēji saskaras ar jautājumu, ko darīt.
Mūsuprāt, attālinātais darbs un jaunās paaudzes domāšana ir tikai parādības, bet noteikti ne galvenais darbinieku mainības iemesls. Galvenais iemesls ir mazāka piederības sajūta organizācijai. Jā, ir grūtāk radīt piederības sajūtu attālināti un sabiedrībā, ko raksturo pieaugošs individuālisms. Tomēr tas nenozīmē, ka tas nav iespējams vai ka tam nevajadzētu pievērst uzmanību. Gluži otrādi, organizācijas, kas atrod veidus, kā radīt piederības sajūtu, izmantojot dažādas metodes (attālināti, hibrīdā veidā, birojā), un personalizē risinājumus dažādām darbinieku grupām, visticamāk, gūs panākumus ilgtermiņā.
Pētījumos ir konstatēts, ka darbinieki visspēcīgāk izjūt piederību komandai, ja viņi:
- jūtas gaidīti komandā.
- izjūt atbalstu un drošību.
- jūtas iesaistīti.
- jūtas saistīti ar citiem.
Tāpēc atklājiet savai organizācijai pielāgotas individuālas prakses, kas palīdzēs kopt un attīstīt piederības sajūtu komandai.