2024-01-09

Personāla atlases lauciņā, mums ir divi mēneši ar izcili augstu aktivitāti. Viens no tiem ir septembris, kad darbinieki atgriežas no saviem atvaļinājumiem un ir palikuši vairāk kā trīs mēneši līdz lielajām gada nobeiguma svinībām. Šī ir lieliska iespēja karjeras maiņai. Otrs, protams, gada sākums – Janvāris. Uz šo brīdi lielie svētki ir pagājuši, un ir atlicis pietiekami daudz laika līdz nākamajam vasaras atvaļinājumam. Entuziasms mērķu sasniegšanai nav vel padzisis.

Šajos mēnešos, esam novērojuši lielāko aktivitāti darba tirgū. Tas ir lielisks laiks darba devējiem veidot savas komandas, ar iespējami lielāku kandidātu izvēli, salīdzinājumā ar citiem gada mēnešiem.

Kā arī, ir pierādījies, ka darba devēji arī ir vairāk aktīvi šajā periodā. Pat vairāk kā kandidātu daudzums. Darba devējiem savā starpā ir jāsacenšas ar labākiem piedāvājumiem, labākā talanta ieguvei. Te būs pāris ieteikumi kā sagatavoties šādām „sacīkstēm“ un svinēt komandas pieaugumu:

  • Noskaidrot savas komandas vajadzības:

Veikt precīzu izvērtēšanu esošajiem resursiem, veicot intervijas, izprast pašreizējās komandas vajadzības, izprast kuram no komandas ir potenciāls virzīties augšup, un ar kuru būtu jāšķiras. Ar šādu izvērtēšanu, būs skaidra un precīza izpratne par pozīcijām, kas vel ir nepieciešamas  ne tikai šajā brīdī bet arī tekošā gada laikā.

  • Saprast ko var piedāvāt kandidātam:

Pirms kandidātu meklēšanas, it īpaši vidējā līmeņa vadītājiem un retākām pozīcijām, nepieciešams noskaidrot kādas ir prasības šādiem kandidātiem algā un papildus labumiem. Novērtēt vai spēsiet sniegt kandidātam vajadzīgo. Ja jā, ideāli; turpiniet meklēšanu. Ja nē, atgriezieties pie pirmā punkta un atkārtoti novērtējiet savas komandas spējas. Iespējams  jau esošam komandas pārstāvim ir tikai nepieciešamas papildus pāris mēnešu apmācības, pirms varētu veikt meklētās pozīcijas pienākumus.

  • Piedāvāt ne tikai pamata labumus bet arī papildu labumus:

Konkurentspējīgs attalgojums un papildus labumi (veselības apdrošināšana, degviela, auto, utt.) ir pamata „higiēnas“ faktori kurus piedāvā uzņēmumi. Īsts pārbaudījums sākas, kad kandidāti saņem līdzīgus piedāvājumus esošajā jomā. Šī ir vieta kur papildus faktori spēlē lielu lomu, kā piemēram, uzņēmuma tēls, organizatoriskā kultūra, iekļaušana dažādos jautājumos, utt.. Kandidāti bieži izsaka vajadzību un svarīgumu, lai ir draudzīga, jauka, stabila komanda. Takā neaizmirstam komunicēt ne tikai par to kādus labumus varat sniegt bet arī kas jūs esat kā uzņēmums, jūsu vērtības, mērķi, kā svinat svētkus, vai pat labāk, uztaisīt nelielu ekskursiju pa telpām, lai parādītu jūsu uzņēmuma ritmu ikdienā.

Ņemot vērā šos ieteikumus, jūs varat labāk sagatavoties darba tirgus „sacīkstēm“ potenciāli laimējot, vai vismaz piedalīties ar lielu sparu brīvajai vakancei.

Novēlam veiksmi komandas veidošanā! 🤝

Similar news

Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?
03 sep 2024

Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?

Labas atgriezeniskās saites kultūras izveide organizācijā ir viens no faktoriem, kas būtiski veicina gan darbinieku, gan pašas organizācijas attīstību. Šāda kultūra veicina atklātu saziņu, nepārtrauktu mācīšanos un labāku sniegumu. Veicot pētījumus un ar tiem saistītos turpmākos pasākumus, dalīsimies ar galvenajiem punktiem, kas palīdz veidot spēcīgu un efektīvu atgriezeniskās saites kultūru. Radīt drošu psiholoģisko vidi darbā […]

Uncategorized
Darbinieku atlases vadība zema bezdarba līmeņa apstākļos 
20 aug 2024

Darbinieku atlases vadība zema bezdarba līmeņa apstākļos 

Nodarbinātības valsts aģentūras dati liecina, ka bezdarba līmenis Latvijā 2024. gada jūnija beigās bija 5,1%. Šodienas darba tirgū, ko raksturo zems bezdarba līmenis, uzņēmumi saskaras ar ievērojamiem izaicinājumiem, lai piesaistītu un noturētu talantīgākos darbiniekus. Mēs apzināmies šos izaicinājumus un piedāvājam savas zināšanas, lai palīdzētu klientiem gūt panākumus. Lūk, daži vērtīgi padomi un ieteikumi, kā orientēties […]

Uncategorized
Veiksmīgu komandu veidošana: stratēģijas, piemēri un rīki
25 2024

Veiksmīgu komandu veidošana: stratēģijas, piemēri un rīki

Mūsdienu straujajā biznesa pasaulē jebkuras organizācijas panākumi lielā mērā ir atkarīgi no tās komandu efektivitātes un darba ražīguma. Veiksmīgas komandas izveide nav tikai tās prasmīgie dalībnieki. Tas prasa rūpīgu plānošanu, skaidrus mērķus, efektīvu komunikāciju un pareizu vadību. Šajā rakstā mēs aplūkosim veiksmīgas komandas būtiskos elementus, izcelsim reālus piemērus un apspriedīsim rīkus, kas var uzlabot komandas […]

Uncategorized
Aicinām uz Tripod Intervijas kāršu apmācībām!
05 2024

Aicinām uz Tripod Intervijas kāršu apmācībām!

Mācību norises detaļas: 📅 Datums: 31. jūlijs 🕒 Laiks: 12:30 (pulcēšanās no 12:15) 📍 Vieta: Biroju ēka “Verde”, Roberta Hirša iela 1 Pilna cena apmācībām ir 240 EUR (Smart HR partneriem un LPVA biedriem atlaide -20%)! 💰 Kas ir Tripod intervijas kārtis? Tripod intervijas kārtis ir ideāls rīks personāla atlases un personāldaļas speciālistiem, kas vēlas […]

Uncategorized
Darba dzīve un pienākumi šodien
03 2024

Darba dzīve un pienākumi šodien

Darba dzīve un ar darbu saistītie pienākumi mūsdienās prasa, lai arvien vairāk darbinieku spētu izprast savu darba saturu, patstāvīgi pieņemt lēmumus un rast risinājumus problēmām, kas rodas. Šajā ziņā ir mainījusies arī vadītāja loma, pārejot no kontrolēšanas un vadīšanas uz darbinieka patstāvības un profesionālās attīstības atbalstīšanu. Būtiskās vadītāja kompetences arvien vairāk ietver koučinga vadības stilu, […]

Uncategorized
Atslēga uz darbinieku apmierinātību: Labumu paketes nozīme darbavietā
21 mai 2024

Atslēga uz darbinieku apmierinātību: Labumu paketes nozīme darbavietā

Mūsdienu konkurētspējīgajā darba tirgū izpratne par darbinieku vajadzībām un to apmierināšanu ir būtiska uzņēmumiem, kas vēlas noturēt esošos darbiniekus un piesaistīt jaunus. Labumu paketes darbavietā ietver plašu piedāvājumu klāstu, ko darba devēji papildu ikmēneša algai, sniedz saviem darbiniekiem. Šie labumi var ietvert veselības apdrošināšanu, pensiju plānus, apmaksātu atvaļinājumu, elastīgu darba laiku, profesionālās izaugsmes iespējas un […]

Uncategorized
Ekstraversija pret introversiju: kurš darbinieks uzņēmumam ir izdevīgāks?
03 mai 2024

Ekstraversija pret introversiju: kurš darbinieks uzņēmumam ir izdevīgāks?

Rakstu sērija par BIG 5 personības iezīmēm darba vidē Man bieži jautā, kā cilvēka personības novērtēšana var prognozēt viņa sniegumu profesionālajā vidē. Vai personībai vispār ir nozīme? Patiesībā ir! Personības iezīmes paredz uzvedību, problēmu risināšanas stratēģijas, personīgos izaicinājumus un veidus, kā mēs reaģējam uz ārējiem stimuliem u.c. Šoreiz mēs runāsim par ekstravertiem un introvertiem. Ekstraversija […]

Uncategorized
Mūsdienīga organizatoriskā izpēte: elastīgs rīks veiksmīgai uzņēmējdarbībai
24 apr 2024

Mūsdienīga organizatoriskā izpēte: elastīgs rīks veiksmīgai uzņēmējdarbībai

Mēs uzrunājām vairākus Baltijas valstu lielu organizāciju vadītājus un personāla vadītājus, lai noskaidrotu viņu viedokli par pētījumiem organizācijās – to nozīmi, gaidām un vērtību organizācijai. Interviju laikā atklājām dažādas tēmas, kas mūsdienās ir svarīgas veiksmīgiem uzņēmumiem, un aspektus kuru izpratnei ir nepieciešama informācija un atziņas no pētījuma. Koncentrēšanās uz darbiniekiem un to atbalstīšana Darbinieku emocionālā […]

Uncategorized
Ask Us