2025-01-15

Iedomājieties: Emma, pieredzējusi datu zinātniece, ir pilnībā iedziļinājusies savā darbā lielā tehnoloģiju uzņēmumā. Viņas projekti ir aizraujoši, alga – konkurētspējīga, un viņa pat neapsver darba maiņu. Tomēr pēc sešiem mēnešiem viņa veiksmīgi strādā jaunā amatā – jūsu uzņēmumā. 

Kā tas notika? Ļoti vienkārši – kāds veltīja laiku, lai saprastu viņas motivāciju, izveidotu uzticību un piedāvātu neatvairāmu iespēju. 

Emma pārstāv arvien lielāku darbaspēka daļu – pasīvos kandidātus. Saskaņā ar LinkedIn datiem, 70% pasaules darbaspēka veido pasīvie talanti – cilvēki, kuri aktīvi nemeklē darbu. Taču 87% no viņiem ir gatavi uzklausīt piedāvājumus, ja tiek uzrunāti pareizajā veidā. 

Kā šos apmierinātos profesionāļus pārvērst par nākamajiem izcilajiem darbiniekiem? Iepazīsimies ar pārbaudītām stratēģijām, kas palīdz identificēt, iesaistīt un piesaistīt pasīvos kandidātus. 

1. solis: Iepazīstiet savu mērķauditoriju 

Pasīvie kandidāti nesērfo darba sludinājumu portālos. Tā vietā viņi: 

  • Koncentrējas uz pašreizējo darbu: Viņi ir aizņemti ar vērtības radīšanu un mērķu sasniegšanu. 
  • Ir izvēlīgi attiecībā uz pārmaiņām: Viņi neapsvērs darba maiņu bez pietiekami nopietna iemesla. 

Kā izcelties: 

  • Piedāvājiet to, ko viņi patiešām vēlas: SHRM pētījumā konstatēts, ka 56% darbinieku aiziet no darba karjeras izaugsmes trūkuma dēļ. Uzsveriet, kā jūsu uzņēmums atbalsta profesionālo attīstību. 
  • Runājiet par viņu vērtībām: Glassdoor pētījums rāda, ka 77% profesionāļu pirms darba piedāvājuma pieņemšanas apsver uzņēmuma kultūru. 

Piemērs: Iedomājieties, ka meklējat vecāko mārketinga vadītāju. Tā vietā, lai teiktu: “Mums ir vakance,” mēģiniet: “Mēs uzsākam inovatīvu kampaņu [viņu jomas eksperta kontekstā], un jūsu unikālās prasmes varētu būt nozīmīgs ieguldījums. Vai mēs varētu apspriest jūsu idejas īsā telefona sarunā?” 

2. solis: Izmantojiet datus, lai atrastu slēptos talantus 

Pasīvo kandidātu atrašana nav veiksmes jautājums – tā ir stratēģija. 

  • Izmantojiet modernas tehnoloģijas: Tādas platformas kā LinkedIn Recruiter vai Sales Navigator ļauj filtrēt pēc specifiskām prasmēm, pieredzes līmeņa un nozarēm. 
  • Paļaujieties uz ieteikumiem: Pētījumi rāda, ka ieteiktie kandidāti tiek pieņemti darbā četras reizes biežāk nekā citi. Mudiniet darbiniekus ieteikt profesionāļus, kurus viņi ciena. 

Piemērs: Izveidojiet “novērojamo sarakstu” ar profesionāļiem, kuri izceļas savā darbā, un regulāri uzturiet ar viņiem draudzīgu kontaktu. 

3. solis: Izstrādājiet neaizmirstamu pieeju 

Pasīvie kandidāti bieži saņem vispārīgas un neuzrunājošas ziņas. Izcelieties ar personisku pieeju: 

  • Sāciet ar viņu sasniegumiem: Pieminiet kādu projektu, publikāciju vai atzinību, ko viņi saņēmuši. 
  • Runājiet cilvēcīgi: Izvairieties no korporatīvā žargona. Tā vietā, lai teiktu: “Mums ir atvērta vakance,” sakiet: “Jūsu darbs pie [konkrēts projekts] patiešām piesaistīja manu uzmanību. Vai varam apspriest iespēju, kas lieliski atbilst jūsu kompetencēm?” 
  • Esiet īsi un saistoši: Saskaņā ar LinkedIn datiem īsas (mazāk nekā 200 vārdu) InMail ziņas saņem par 16% vairāk atbilžu. 

Piemērs: “Labdien, [vārds], nesen iepazinos ar jūsu darbu pie [konkrēts projekts], un mani patiesi iespaidoja jūsu ieguldījums. [Jūsu uzņēmumā] mēs risinām [konkrēta problēma], un uzreiz iedomājos par jūsu pieredzi. Vai būtu iespējama īsa saruna, lai dalītos idejās?” 

4. Solis: Atvieglojiet piedāvājumu 

Kad pasīvais kandidāts izrāda interesi, piesaistiet viņu, piedāvājot: 

Elastību: Harvard Business Review pētījumā noskaidrots, ka elastīgas darba iespējas par 20% palielina darba piedāvājuma pieņemšanas iespējas. 

Personalizētus labumus: Pielāgojot priekšrocības, piemēram, finansējumu sertifikācijām vai labsajūtas programmām, var būtiski ietekmēt kandidāta izvēli. 

Skaidru izaugsmes ceļu: Pasīvie kandidāti vēlas vairāk nekā tikai darba vietas maiņu. Parādiet viņiem, kā viņi varēs attīstīties kopā ar jūsu uzņēmumu. 

Piemērs: “Mēs esam apņēmušies palīdzēt saviem darbiniekiem augt. Šeit ir budžets apmācību kursiem un elastīgs darba grafiks, lai atbalstītu jūsu nepārtrauktu mācīšanos.” 

5. Solis: Izveidojiet uz kandidātiem orientētu atlases procesu 

Nezaudējiet kandidātu interesi ar pārāk ilgu atlases procesu. 

Vienkāršojiet intervijas: Ierobežojiet tās līdz 2–3 posmiem. 

Cieniet viņu laiku: Pasīvie kandidāti bieži ir ļoti aizņemti. Piedāvājiet zvanus pēc darba laika vai virtuālas tikšanās. 

Informējiet viņus regulāri: Regulāra informācijas sniegšana var būt izšķiroša starp sajūsmu un neapmierinātību. 

Statistika, ko izcelt: CareerBuilder dati rāda, ka 60% kandidātu atteikušies no darba piedāvājuma, jo atlases process bija pārāk ilgs. 

Pārvēršiet pasīvos kandidātus par proaktīviem kandidātiem. Pasīvie kandidāti aktīvi nemeklē jaunu darbu, taču viņi ir gatavi klausīties. Izmantojot pārdomātu, personalizētu pieeju un apņemšanos veidot attiecības, jūs varat pārvērst slēptos talantus par nākamajām jūsu organizācijas zvaigznēm. 

Similar news

Apzinīgums
22 jan 2025

Apzinīgums

Apzinīgums ir ļoti svarīga personības iezīme, kas būtiski ietekmē uzdevumu izpildi un vispārējo efektivitāti dažādās profesionālajās lomās. Ir svarīgi apzināties, ka, lai gan augsts apzinīgums var būt spēcīga priekšrocība daudzos amatos, ir konteksti, kuros zemāks līmenis var būt vienlīdz noderīgs. Tādās jomās kā grāmatvedība, finanses un IT augsta apzinīgums ir būtisks. Cilvēki, kuriem šī iezīme […]

Uncategorized
Semināru cikls “Tripod psiholoģiskie testi darbā ar cilvēkresursiem”
20 jan 2025

Semināru cikls “Tripod psiholoģiskie testi darbā ar cilvēkresursiem”

2025. gadā notiks semināru sērija personāla vadītājiem un personāla atlases speciālistiem, kuri līdz šim nav izmantojuši Tripod testus un kuri vēlas iepazīties ar psiholoģisko testēšanu kopumā, kā arī ar Tripod testiem. Semināru laikā mēs iepazīstināsim ar testu teorētisko pamatojumu un runāsim par to pielietojumu HR darbā, balstoties uz praktiskiem piemēriem. Galvenā uzmanība tiks pievērsta testu […]

Uncategorized
Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem
07 jan 2025

Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem

Nākošās Tripod testu licences apmācības norisināsies: 29.01.-30.01.2025.+20.02.2025. Personāla speciālisti apmācībās iegūs pamat zināšanas un prasmes, lai patstāvīgi izmantotu Tripod testus kandidātu un darbinieku izvērtēšanā. Cenā ir iekļauti izmēģinājuma testi apmācību dalībniekiem un diviem prakses gadījumiem, pusdienas, atspirdzinājumi, visi mācību materiāli, kā arī atbalsts pirmajos testēšanas projektos! Apmācības ir aizraujošas, interaktīvas un ļoti praktiskas! Apmācības ietver […]

Uncategorized
Labvēlīgums
13 dec 2024

Labvēlīgums

No psihologa viedokļa raugoties, labvēlīgums ir aizraujoša īpašība, kas būtiski ietekmē komandas darbu, konfliktu risināšanu un starppersonu dinamiku. Svarīgi ir uzsvērt, ka neviena personības iezīme pēc būtības nav slikta; drīzāk dažas no tām var būt piemērotākas noteiktām pozīcijām nekā citas. Mūsdienu sadarbības vidē, kur komandas locekļu mijiedarbība veicina inovāciju un produktivitāti, arvien lielāka nozīme ir […]

Uncategorized
Labklājība kā riska pārvaldības rīks
28 nov 2024

Labklājība kā riska pārvaldības rīks

Pastāvīgi mainoties uzņēmējdarbības un sociālajai videi, organizācijām ir pastāvīgi jāpielāgojas, lai saglabātu labu darbību un ilgtspējību. Risku pārvaldība bieži ir galvenais faktors, kas palīdz pārvarēt šos grūtos laikus. Tradicionāli riska pārvaldībā galvenā uzmanība tiek pievērsta finanšu un stratēģiskajiem riskiem, taču arvien vairāk organizāciju apzinās, ka darbinieku labklājībai ir svarīga loma organizācijas risku pārvaldībā. Kas ir […]

Uncategorized
Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 
21 nov 2024

Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 

Mūsdienu mainīgajā darba tirgū spēja pielāgoties ir kļuvusi par būtisku prasmi. Neatkarīgi no tā, vai motivē vēlme apgūt jaunu nozari, personīgās izaugsmes ambīcijas, vai arī mainīgā darba tirgus prasības, daudzi darbinieki nonāk krustcelēs, apsverot savu nākamo karjeras soli.   Šīs pārejas pamatā ir divi jēdzieni: upskilling jeb kvalifikācijas celšana un reskilling jeb kvalifikācijas maiņa. Šīs stratēģijas […]

Uncategorized
Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti
31 okt 2024

Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti

Halovīns parasti tiek saistīts ar spokiem, biedējošām maskām vai spoku namiem, bet HR pasaulē patiesas šausmas rodas no negaidītām talantu vadības murgu situācijām. Kamēr spoki un briesmoņi parādās tikai reizi gadā, HR speciālisti sastopas ar aizraujošām situācijām visu gadu. Ienirsim dažos stāstos, kas katram HR profesionālim liek izjust zosādu, un apskatīsim, kā pārvarēt šīs bailes! […]

Uncategorized
Kandidātu pieredzes vadība 
24 okt 2024

Kandidātu pieredzes vadība 

Kandidāta pieredze ir ceļojums, ko potenciālais darbinieks iet kopā ar uzņēmumu visā atlases procesā, sākot ar darba sludinājumu un beidzot ar darba piedāvājuma saņemšanu.  Arī šogad daudzi uzņēmumi ir saskārušies ar ievērojamām atlases grūtībām, piemēram, mazāks kandidātu skaits, mainījušās darba meklētāju vēlmes un sīvāka konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem. Ņemot vērā šos šķēršļus, cik būtiska ir […]

Uncategorized
Ask Us