2024-04-24

Mēs uzrunājām vairākus Baltijas valstu lielu organizāciju vadītājus un personāla vadītājus, lai noskaidrotu viņu viedokli par pētījumiem organizācijās – to nozīmi, gaidām un vērtību organizācijai. Interviju laikā atklājām dažādas tēmas, kas mūsdienās ir svarīgas veiksmīgiem uzņēmumiem, un aspektus kuru izpratnei ir nepieciešama informācija un atziņas no pētījuma.

Koncentrēšanās uz darbiniekiem un to atbalstīšana

Darbinieku emocionālā labsajūta un mentālā veselība ir aizvien svarīgāks rādītājs organizācijām. Pēdējos gados esam pieredzējuši, cik spēcīgi cilvēkus var ietekmēt pasaules notikumi. Darba tirgu raksturo straujš darba temps un pieaugoša darba slodze, kas negatīvi ietekmē cilvēku mentālo veselību. Uzņēmumi ir sapratuši, ka, uzraugot un sistemātiski pievēršoties darbinieku labsajūtai un mentālajai veselībai, ir iespējams novērst daudzas ar darbu saistītas problēmas, piemēram, izdegšanu un kluso aiziešanu no darba. Tāpēc uzsvars tiek likts uz pozitīvas darba atmosfēras radīšanu, kā arī elastīgu darba režīmu piedāvāšanu, lai palīdzētu darbiniekiem saglabāt veselīgu darba un privātās dzīves līdzsvaru. Vienlaikus tiek uzskatīts, ka ir svarīgi, lai darbinieki izprastu savu atbildību un savu lomu savas labbūtības ietekmēšanā darbā. Novērtēts darbinieks spēj arī uzņemties iniciatīvu un atbildību par savu labbūtību un attīstības vajadzībām.

Pārredzama vadība kā galvenais labbūtības virzītājspēks

Vadītāji uzskata, ka pārredzamība lēmumu pieņemšanā, informācijas apmaiņa un efektīva saziņa ir būtiski korporatīvās vadības aspekti, kas tieši ietekmē organizācijas darbību un darbinieku apmierinātību. Aptaujātie uzņēmumi nepārtraukti strādā pie šo jautājumu pilnveidošanas, un aptauja ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai novērtētu attīstības vajadzības saistībā ar informācijas apmaiņu un komunikāciju. Aptaujātie vadītāji norādīja, ka viņu uzņēmumos uzsvars tiek likts uz to, lai darbinieki justos iesaistīti un ņemti vērā. Vadītāji to veicina, tieši sniedzot darbiniekiem informāciju par uzņēmuma darbību, būdami pieejami darbiniekiem, ja viņiem rodas jautājumi un bažas. Pārredzama informācijas apmaiņa nodrošina arī lielāku darbinieku apmierinātību, jo izskaidro darbiniekiem “kopējo ainu” un palīdz viņiem izprast viņu individuālās lomas nozīmi un viņu ieguldījuma vērtību organizācijas panākumos.

Līderi tiek attīstīti sistemātiski un konsekventi

Kad jautāts par vissvarīgākajām līdera īpašībām, kā vienu no svarīgākajām noteikti nosauc spēju vadīt komandu. Mūsdienu vadītājiem ir jābūt “cilvēkiem”, kas prot atklāti komunicēt un iedvesmot savu komandu. Tomēr šāds vadības stils nav raksturīgs visiem, un ir nepieciešams atbalstīt un attīstīt līderus šajā jomā. Tajā pašā laikā līdztekus maigajām prasmēm ļoti svarīgas ir arī stratēģiskās vadības prasmes. Vadītājiem ir jāspēj pielāgoties mainīgajiem apstākļiem, izvirzīt mērķus un uzņemties atbildību par saviem lēmumiem. Aptaujā iegūtās darbinieku atsauksmes palīdzēs saprast, kā vadītāji atbilst šīm prasībām, kādas ir viņu attīstības vajadzības un kā viņus var labāk atbalstīt.

Aptaujai jābūt elastīgai un kompaktai

Pamatojoties uz pieredzi un aptaujāto vadītāju viedokļiem, varam droši apgalvot, ka garās aptaujas aizvien biežāk paliek pagātnē un ka priekšroka tiek dota īsākām aptaujām. Arvien biežāk ir nepieciešams biežāk iegūt atgriezenisko saiti no darbiniekiem, lai varētu ātrāk reaģēt un īstenot izmaiņas. Tāpēc daudzas organizācijas ir ieviesušas “pulsa aptauju”, kas ļauj operatīvāk novērtēt situāciju organizācijā un pievērsties ļoti konkrētiem jautājumiem. Organizācijām ir svarīgi arī spēt pielāgot metodoloģiju konkrētā brīža situācijai un vajadzībām, kā arī papildināt to ar aktuālām tēmām vai jautājumiem. Atvērtie komentāri tiek uzskatīti par ļoti vērtīgiem, jo tie sniedz plašāku pamatojumu skaitliskajiem novērtējumiem. Darbinieku komentāri papildina aptaujas daudzveidību un palīdz gūt precīzāku priekšstatu par to, kas patiesībā notiek organizācijā.

Būtiska ir pārredzamība un iekļautība

Intervijās atklājās, ka pārredzamība organizācijām kļūst arvien svarīgāka, runājot par rezultātiem un lemjot par tiem. Tradicionāli ar rezultātiem tiek strādāts vairākos līmeņos – augstākās vadības līmenī vairāk par stratēģiskiem jautājumiem un plašākiem mērķiem, bet komandu līmenī – par operatīvākiem jautājumiem un ikdienas darba niansēm. Vadītāji uzskata, ka ir svarīgi, lai darbinieki varētu izteikties par lēmumiem, kas ietekmē viņu darbu, un lai viņi tiktu iesaistīti turpmākajā darbā. 

Ir patīkami atzīmēt, ka visos aptaujātajos uzņēmumos organizatoriskās aptaujas tiek veiktas sistemātiski un ka vadītāji izprot to vērtību un svarīgo lomu, kāda tām ir organizācijas attīstībā. Aptaujā ietvertie temati ir labi pārdomāti un būtiski. Šajos uzņēmumos ir ieviesti arī īpaši procesi, lai apstrādātu rezultātus. Darbinieku iesaistīšanās aptaujā tiek augstu vērtēta, un uzņēmumi augstu vērtē arī augstu līdzdalības līmeni, t. i., sasniegt pēc iespējas vairāk darbinieku.

Mēs Tripod Link uzskatām, ka ir svarīgi, lai mūsu pieeja un metodes būtu mūsdienīgas un atbilstu mūsdienās aktuālajām gaitām, tāpēc arī mūsu organizatorisko pētījumu metodoloģijā ir veikti uzlabojumi. Intervijās iegūtie dati mums palīdzēja apstiprināt, ka principi, kurus ievērojām, izstrādājot metodoloģiju, ir aktuāli un atbilst mūsu partneru vēlmēm. 

Sekojiet līdzi, jo drīzumā mēs vairāk pastāstīsim par uzlaboto labklājības pētījuma metodoloģiju!

Similar news

Labklājība kā riska pārvaldības rīks
28 nov 2024

Labklājība kā riska pārvaldības rīks

Pastāvīgi mainoties uzņēmējdarbības un sociālajai videi, organizācijām ir pastāvīgi jāpielāgojas, lai saglabātu labu darbību un ilgtspējību. Risku pārvaldība bieži ir galvenais faktors, kas palīdz pārvarēt šos grūtos laikus. Tradicionāli riska pārvaldībā galvenā uzmanība tiek pievērsta finanšu un stratēģiskajiem riskiem, taču arvien vairāk organizāciju apzinās, ka darbinieku labklājībai ir svarīga loma organizācijas risku pārvaldībā. Kas ir […]

Uncategorized
Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 
21 nov 2024

Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 

Mūsdienu mainīgajā darba tirgū spēja pielāgoties ir kļuvusi par būtisku prasmi. Neatkarīgi no tā, vai motivē vēlme apgūt jaunu nozari, personīgās izaugsmes ambīcijas, vai arī mainīgā darba tirgus prasības, daudzi darbinieki nonāk krustcelēs, apsverot savu nākamo karjeras soli.   Šīs pārejas pamatā ir divi jēdzieni: upskilling jeb kvalifikācijas celšana un reskilling jeb kvalifikācijas maiņa. Šīs stratēģijas […]

Uncategorized
Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti
31 okt 2024

Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti

Halovīns parasti tiek saistīts ar spokiem, biedējošām maskām vai spoku namiem, bet HR pasaulē patiesas šausmas rodas no negaidītām talantu vadības murgu situācijām. Kamēr spoki un briesmoņi parādās tikai reizi gadā, HR speciālisti sastopas ar aizraujošām situācijām visu gadu. Ienirsim dažos stāstos, kas katram HR profesionālim liek izjust zosādu, un apskatīsim, kā pārvarēt šīs bailes! […]

Uncategorized
Kandidātu pieredzes vadība 
24 okt 2024

Kandidātu pieredzes vadība 

Kandidāta pieredze ir ceļojums, ko potenciālais darbinieks iet kopā ar uzņēmumu visā atlases procesā, sākot ar darba sludinājumu un beidzot ar darba piedāvājuma saņemšanu.  Arī šogad daudzi uzņēmumi ir saskārušies ar ievērojamām atlases grūtībām, piemēram, mazāks kandidātu skaits, mainījušās darba meklētāju vēlmes un sīvāka konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem. Ņemot vērā šos šķēršļus, cik būtiska ir […]

Uncategorized
Attīstības ietekme uz atgriezeniskās saites prasmēm
19 sep 2024

Attīstības ietekme uz atgriezeniskās saites prasmēm

Pēc organizācijas aptaujas veikšanas daudzas organizācijas mēdz uzsākt attīstības pasākumus, lai turpinātu darbu ar iegūtajiem rezultātiem. Šādi attīstības pasākumi var ietvert dažādas apmācības, seminārus un koučinga programmas. Ar to palīdzību ir iespējams būtiski ietekmēt atgriezeniskās saites prasmes, kas pēdējā laikā daudzās organizācijās ir kļuvušas par attīstības jomu. Efektīva atgriezeniskā saite – gan sniedzot, gan saņemot […]

Uncategorized
Emocionālā stabilitāte 
11 sep 2024

Emocionālā stabilitāte 

Emocionālā stabilitāte jeb tās pašas skalas otra dimensija – neirotisms – parasti ir kandidāta personības iezīme, kas darba devējus interesē visvairāk. Kandidāta emocionālās stabilitātes novērtēšana ir ļoti svarīga, jo emocionālā stabilitāte norāda uz indivīda spēju tikt galā ar stresu, pielāgoties pārmaiņām un saglabāt profesionalitāti sarežģītās situācijās. Produktivitātes saglabāšana, atrodoties saspringtā situācijā, ir būtiska ilgtermiņa panākumiem […]

Uncategorized
Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem
10 sep 2024

Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem

Nākošās Tripod testu licences apmācības norisināsies: 23.10.-24.10.2024.+21.11.2024. Personāla speciālisti apmācībās iegūs pamat zināšanas un prasmes, lai patstāvīgi izmantotu Tripod testus kandidātu un darbinieku izvērtēšanā. Cenā ir iekļauti izmēģinājuma testi apmācību dalībniekiem un diviem prakses gadījumiem, pusdienas, atspirdzinājumi, visi mācību materiāli, kā arī atbalsts pirmajos testēšanas projektos! Apmācības ir aizraujošas, interaktīvas un ļoti praktiskas! Apmācības ietver […]

Uncategorized
Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?
03 sep 2024

Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?

Labas atgriezeniskās saites kultūras izveide organizācijā ir viens no faktoriem, kas būtiski veicina gan darbinieku, gan pašas organizācijas attīstību. Šāda kultūra veicina atklātu saziņu, nepārtrauktu mācīšanos un labāku sniegumu. Veicot pētījumus un ar tiem saistītos turpmākos pasākumus, dalīsimies ar galvenajiem punktiem, kas palīdz veidot spēcīgu un efektīvu atgriezeniskās saites kultūru. Radīt drošu psiholoģisko vidi darbā […]

Uncategorized
Ask Us