2024-01-09

Personāla atlases lauciņā, mums ir divi mēneši ar izcili augstu aktivitāti. Viens no tiem ir septembris, kad darbinieki atgriežas no saviem atvaļinājumiem un ir palikuši vairāk kā trīs mēneši līdz lielajām gada nobeiguma svinībām. Šī ir lieliska iespēja karjeras maiņai. Otrs, protams, gada sākums – Janvāris. Uz šo brīdi lielie svētki ir pagājuši, un ir atlicis pietiekami daudz laika līdz nākamajam vasaras atvaļinājumam. Entuziasms mērķu sasniegšanai nav vel padzisis.

Šajos mēnešos, esam novērojuši lielāko aktivitāti darba tirgū. Tas ir lielisks laiks darba devējiem veidot savas komandas, ar iespējami lielāku kandidātu izvēli, salīdzinājumā ar citiem gada mēnešiem.

Kā arī, ir pierādījies, ka darba devēji arī ir vairāk aktīvi šajā periodā. Pat vairāk kā kandidātu daudzums. Darba devējiem savā starpā ir jāsacenšas ar labākiem piedāvājumiem, labākā talanta ieguvei. Te būs pāris ieteikumi kā sagatavoties šādām „sacīkstēm“ un svinēt komandas pieaugumu:

  • Noskaidrot savas komandas vajadzības:

Veikt precīzu izvērtēšanu esošajiem resursiem, veicot intervijas, izprast pašreizējās komandas vajadzības, izprast kuram no komandas ir potenciāls virzīties augšup, un ar kuru būtu jāšķiras. Ar šādu izvērtēšanu, būs skaidra un precīza izpratne par pozīcijām, kas vel ir nepieciešamas  ne tikai šajā brīdī bet arī tekošā gada laikā.

  • Saprast ko var piedāvāt kandidātam:

Pirms kandidātu meklēšanas, it īpaši vidējā līmeņa vadītājiem un retākām pozīcijām, nepieciešams noskaidrot kādas ir prasības šādiem kandidātiem algā un papildus labumiem. Novērtēt vai spēsiet sniegt kandidātam vajadzīgo. Ja jā, ideāli; turpiniet meklēšanu. Ja nē, atgriezieties pie pirmā punkta un atkārtoti novērtējiet savas komandas spējas. Iespējams  jau esošam komandas pārstāvim ir tikai nepieciešamas papildus pāris mēnešu apmācības, pirms varētu veikt meklētās pozīcijas pienākumus.

  • Piedāvāt ne tikai pamata labumus bet arī papildu labumus:

Konkurentspējīgs attalgojums un papildus labumi (veselības apdrošināšana, degviela, auto, utt.) ir pamata „higiēnas“ faktori kurus piedāvā uzņēmumi. Īsts pārbaudījums sākas, kad kandidāti saņem līdzīgus piedāvājumus esošajā jomā. Šī ir vieta kur papildus faktori spēlē lielu lomu, kā piemēram, uzņēmuma tēls, organizatoriskā kultūra, iekļaušana dažādos jautājumos, utt.. Kandidāti bieži izsaka vajadzību un svarīgumu, lai ir draudzīga, jauka, stabila komanda. Takā neaizmirstam komunicēt ne tikai par to kādus labumus varat sniegt bet arī kas jūs esat kā uzņēmums, jūsu vērtības, mērķi, kā svinat svētkus, vai pat labāk, uztaisīt nelielu ekskursiju pa telpām, lai parādītu jūsu uzņēmuma ritmu ikdienā.

Ņemot vērā šos ieteikumus, jūs varat labāk sagatavoties darba tirgus „sacīkstēm“ potenciāli laimējot, vai vismaz piedalīties ar lielu sparu brīvajai vakancei.

Novēlam veiksmi komandas veidošanā! 🤝

Similar news

Labvēlīgums
13 dec 2024

Labvēlīgums

No psihologa viedokļa raugoties, labvēlīgums ir aizraujoša īpašība, kas būtiski ietekmē komandas darbu, konfliktu risināšanu un starppersonu dinamiku. Svarīgi ir uzsvērt, ka neviena personības iezīme pēc būtības nav slikta; drīzāk dažas no tām var būt piemērotākas noteiktām pozīcijām nekā citas. Mūsdienu sadarbības vidē, kur komandas locekļu mijiedarbība veicina inovāciju un produktivitāti, arvien lielāka nozīme ir […]

Uncategorized
Labklājība kā riska pārvaldības rīks
28 nov 2024

Labklājība kā riska pārvaldības rīks

Pastāvīgi mainoties uzņēmējdarbības un sociālajai videi, organizācijām ir pastāvīgi jāpielāgojas, lai saglabātu labu darbību un ilgtspējību. Risku pārvaldība bieži ir galvenais faktors, kas palīdz pārvarēt šos grūtos laikus. Tradicionāli riska pārvaldībā galvenā uzmanība tiek pievērsta finanšu un stratēģiskajiem riskiem, taču arvien vairāk organizāciju apzinās, ka darbinieku labklājībai ir svarīga loma organizācijas risku pārvaldībā. Kas ir […]

Uncategorized
Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 
21 nov 2024

Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 

Mūsdienu mainīgajā darba tirgū spēja pielāgoties ir kļuvusi par būtisku prasmi. Neatkarīgi no tā, vai motivē vēlme apgūt jaunu nozari, personīgās izaugsmes ambīcijas, vai arī mainīgā darba tirgus prasības, daudzi darbinieki nonāk krustcelēs, apsverot savu nākamo karjeras soli.   Šīs pārejas pamatā ir divi jēdzieni: upskilling jeb kvalifikācijas celšana un reskilling jeb kvalifikācijas maiņa. Šīs stratēģijas […]

Uncategorized
Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti
31 okt 2024

Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti

Halovīns parasti tiek saistīts ar spokiem, biedējošām maskām vai spoku namiem, bet HR pasaulē patiesas šausmas rodas no negaidītām talantu vadības murgu situācijām. Kamēr spoki un briesmoņi parādās tikai reizi gadā, HR speciālisti sastopas ar aizraujošām situācijām visu gadu. Ienirsim dažos stāstos, kas katram HR profesionālim liek izjust zosādu, un apskatīsim, kā pārvarēt šīs bailes! […]

Uncategorized
Kandidātu pieredzes vadība 
24 okt 2024

Kandidātu pieredzes vadība 

Kandidāta pieredze ir ceļojums, ko potenciālais darbinieks iet kopā ar uzņēmumu visā atlases procesā, sākot ar darba sludinājumu un beidzot ar darba piedāvājuma saņemšanu.  Arī šogad daudzi uzņēmumi ir saskārušies ar ievērojamām atlases grūtībām, piemēram, mazāks kandidātu skaits, mainījušās darba meklētāju vēlmes un sīvāka konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem. Ņemot vērā šos šķēršļus, cik būtiska ir […]

Uncategorized
Attīstības ietekme uz atgriezeniskās saites prasmēm
19 sep 2024

Attīstības ietekme uz atgriezeniskās saites prasmēm

Pēc organizācijas aptaujas veikšanas daudzas organizācijas mēdz uzsākt attīstības pasākumus, lai turpinātu darbu ar iegūtajiem rezultātiem. Šādi attīstības pasākumi var ietvert dažādas apmācības, seminārus un koučinga programmas. Ar to palīdzību ir iespējams būtiski ietekmēt atgriezeniskās saites prasmes, kas pēdējā laikā daudzās organizācijās ir kļuvušas par attīstības jomu. Efektīva atgriezeniskā saite – gan sniedzot, gan saņemot […]

Uncategorized
Emocionālā stabilitāte 
11 sep 2024

Emocionālā stabilitāte 

Emocionālā stabilitāte jeb tās pašas skalas otra dimensija – neirotisms – parasti ir kandidāta personības iezīme, kas darba devējus interesē visvairāk. Kandidāta emocionālās stabilitātes novērtēšana ir ļoti svarīga, jo emocionālā stabilitāte norāda uz indivīda spēju tikt galā ar stresu, pielāgoties pārmaiņām un saglabāt profesionalitāti sarežģītās situācijās. Produktivitātes saglabāšana, atrodoties saspringtā situācijā, ir būtiska ilgtermiņa panākumiem […]

Uncategorized
Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem
10 sep 2024

Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem

Nākošās Tripod testu licences apmācības norisināsies: 23.10.-24.10.2024.+21.11.2024. Personāla speciālisti apmācībās iegūs pamat zināšanas un prasmes, lai patstāvīgi izmantotu Tripod testus kandidātu un darbinieku izvērtēšanā. Cenā ir iekļauti izmēģinājuma testi apmācību dalībniekiem un diviem prakses gadījumiem, pusdienas, atspirdzinājumi, visi mācību materiāli, kā arī atbalsts pirmajos testēšanas projektos! Apmācības ir aizraujošas, interaktīvas un ļoti praktiskas! Apmācības ietver […]

Uncategorized
Ask Us