2024-08-20

Nodarbinātības valsts aģentūras dati liecina, ka bezdarba līmenis Latvijā 2024. gada jūnija beigās bija 5,1%. Šodienas darba tirgū, ko raksturo zems bezdarba līmenis, uzņēmumi saskaras ar ievērojamiem izaicinājumiem, lai piesaistītu un noturētu talantīgākos darbiniekus. Mēs apzināmies šos izaicinājumus un piedāvājam savas zināšanas, lai palīdzētu klientiem gūt panākumus. Lūk, daži vērtīgi padomi un ieteikumi, kā orientēties un attīstīties šādā konkurences vidē. 

Optimizējiet darbā pieņemšanas procesu 

Efektīvs un kandidātiem draudzīgs atlases process var padarīt jūsu uzņēmumu pievilcīgāku:                                                                                                                                        

  • Paātriniet atlasi: Saīsiniet laiku no pieteikuma iesniegšanas līdz darba piedāvājumam. Nozīmīgi ir paātrināt darbā pieņemšanas procesu zema bezdarba līmeņa apstākļos, jo labākie kandidāti, visticamāk, saņems vairākus darba piedāvājumus un nebūs atvērti jauniem piedāvājumiem ilgu laiku. Optimizēts un efektīvs atlases process palīdz ātri atlasīt labākos kandidātus, pirms viņus pārņem konkurenti, tādējādi nodrošinot, ka jūsu uzņēmums saglabā konkurētspēju un nezaudē vērtīgus speciālistus. 
  • Uzlabojiet kandidātu pieredzi: Nodrošiniet skaidru komunikāciju un savlaicīgu atgriezenisko saiti visā atlases procesā. 
  • Izmantojiet tehnoloģijas: Izmantojiet kandidātu atlases sistēmas un mākslīgā intelekta rīkus, lai efektīvi pārvaldītu pieteikumus un ātri identificētu labākos kandidātus. 

Paplašiniet savu talantu loku 

Paplašiniet meklēšanas kritērijus, lai atklātu līdz šim nepamanītus kandidātus: 

  • Apsveriet citus kandidātus: Meklējiet ne tikai tradicionālos profilus, bet arī kandidātus no dažādām nozarēm, kandidātus, kas mainījuši karjeru, un tos, kas atgriežas darba tirgū. 
  • Piedāvājiet attālināto darbu: Elastīgas un attālinātas darba iespējas var piesaistīt kandidātus no plašākas ģeogrāfiskās teritorijas, tādējādi paplašinot talantu loku. 
  • Tīklošanas pasākumi: Apmeklējiet nozares pasākumus, konferences un karjeras dienas, lai satiktu potenciālos kandidātus. 
  • Kandidātu datubāzes: Uzturiet potenciālo kandidātu datubāzi, ko izmantot, lai meklētu potenciālos darbiniekus nākotnē. 

Piedāvājiet konkurētspējīgu atalgojumu un labumus 

Zema bezdarba tirgus apstākļos ir būtiski pievilcīgi atalgojuma piedāvājumi: 

  • Algas: Regulāri pārskatiet un pielāgojiet algas, lai saglabātu konkurētspēju savā nozarē. 
  • Uzlabojiet labumu piedāvājumus: Piedāvājiet labumus, kas sniedzas tālāk par pamatvajadzībām, piemēram, labsajūtas programmas, profesionālās izaugsmes iespējas un darba un privātās dzīves līdzsvara iniciatīvas. 

Veiksmīga atlases procesa plānošana: 

Lai efektīvi īstenotu atlasi zema bezdarba līmeņa apstākļos, ir svarīgi izstrādāt strukturētu plānu: 

1. Noteikt skaidrus mērķus: Izvirziet konkrētus atlases mērķus, piemēram, plānoto darbinieku skaitu, galvenās aizpildāmās pozīcijas un termiņus. 

2. Izstrādājiet detalizētus amatu aprakstus: Skaidri definējiet katra amata funkcijas, pienākumus, nepieciešamās prasmes un kvalifikāciju. 

3. Izstrādājiet meklēšanas stratēģiju: Apziniet labākos kanālus, lai atrastu ideālos kandidātus, tostarp darba sludinājumu portālus, sociālos plašsaziņas līdzekļus un kontaktu dibināšanas pasākumus. 

4. Ieviest skrīninga procesu: Izmantojiet novērtēšanu un strukturētas intervijas, lai novērtētu kandidātu prasmes un kultūras atbilstību. 

5. Uz datiem balstīti lēmumi: Izmantojiet analītiskos datus, lai novērtētu savu darbā pieņemšanas stratēģiju efektivitāti un veiktu pamatotus uzlabojumus. 

Darbinieku atlase Latvijas zemā bezdarba līmeņa apstākļos prasa radošumu, veiklību un proaktīvu pieeju. Optimizējot darbā pieņemšanas procesu, paplašinot talantu loku un iesaistot pasīvos kandidātus, uzņēmumi var veiksmīgi piesaistīt un noturēt talantīgākos darbiniekus. Ar labi strukturētu darbā pieņemšanas plānu jūsu organizācija var attīstīties pat viskonkurētspējīgākajos darba tirgus apstākļos. 

Similar news

Emocionālā stabilitāte 
11 sep 2024

Emocionālā stabilitāte 

Emocionālā stabilitāte jeb tās pašas skalas otra dimensija – neirotisms – parasti ir kandidāta personības iezīme, kas darba devējus interesē visvairāk. Kandidāta emocionālās stabilitātes novērtēšana ir ļoti svarīga, jo emocionālā stabilitāte norāda uz indivīda spēju tikt galā ar stresu, pielāgoties pārmaiņām un saglabāt profesionalitāti sarežģītās situācijās. Produktivitātes saglabāšana, atrodoties saspringtā situācijā, ir būtiska ilgtermiņa panākumiem […]

Uncategorized
Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem
10 sep 2024

Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem

Nākošās Tripod testu licences apmācības norisināsies: 23.10.-24.10.2024.+21.11.2024. Personāla speciālisti apmācībās iegūs pamat zināšanas un prasmes, lai patstāvīgi izmantotu Tripod testus kandidātu un darbinieku izvērtēšanā. Cenā ir iekļauti izmēģinājuma testi apmācību dalībniekiem un diviem prakses gadījumiem, pusdienas, atspirdzinājumi, visi mācību materiāli, kā arī atbalsts pirmajos testēšanas projektos! Apmācības ir aizraujošas, interaktīvas un ļoti praktiskas! Apmācības ietver […]

Uncategorized
Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?
03 sep 2024

Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?

Labas atgriezeniskās saites kultūras izveide organizācijā ir viens no faktoriem, kas būtiski veicina gan darbinieku, gan pašas organizācijas attīstību. Šāda kultūra veicina atklātu saziņu, nepārtrauktu mācīšanos un labāku sniegumu. Veicot pētījumus un ar tiem saistītos turpmākos pasākumus, dalīsimies ar galvenajiem punktiem, kas palīdz veidot spēcīgu un efektīvu atgriezeniskās saites kultūru. Radīt drošu psiholoģisko vidi darbā […]

Uncategorized
Veiksmīgu komandu veidošana: stratēģijas, piemēri un rīki
25 2024

Veiksmīgu komandu veidošana: stratēģijas, piemēri un rīki

Mūsdienu straujajā biznesa pasaulē jebkuras organizācijas panākumi lielā mērā ir atkarīgi no tās komandu efektivitātes un darba ražīguma. Veiksmīgas komandas izveide nav tikai tās prasmīgie dalībnieki. Tas prasa rūpīgu plānošanu, skaidrus mērķus, efektīvu komunikāciju un pareizu vadību. Šajā rakstā mēs aplūkosim veiksmīgas komandas būtiskos elementus, izcelsim reālus piemērus un apspriedīsim rīkus, kas var uzlabot komandas […]

Uncategorized
Aicinām uz Tripod Intervijas kāršu apmācībām!
05 2024

Aicinām uz Tripod Intervijas kāršu apmācībām!

Mācību norises detaļas: 📅 Datums: 31. jūlijs 🕒 Laiks: 12:30 (pulcēšanās no 12:15) 📍 Vieta: Biroju ēka “Verde”, Roberta Hirša iela 1 Pilna cena apmācībām ir 240 EUR (Smart HR partneriem un LPVA biedriem atlaide -20%)! 💰 Kas ir Tripod intervijas kārtis? Tripod intervijas kārtis ir ideāls rīks personāla atlases un personāldaļas speciālistiem, kas vēlas […]

Uncategorized
Darba dzīve un pienākumi šodien
03 2024

Darba dzīve un pienākumi šodien

Darba dzīve un ar darbu saistītie pienākumi mūsdienās prasa, lai arvien vairāk darbinieku spētu izprast savu darba saturu, patstāvīgi pieņemt lēmumus un rast risinājumus problēmām, kas rodas. Šajā ziņā ir mainījusies arī vadītāja loma, pārejot no kontrolēšanas un vadīšanas uz darbinieka patstāvības un profesionālās attīstības atbalstīšanu. Būtiskās vadītāja kompetences arvien vairāk ietver koučinga vadības stilu, […]

Uncategorized
Atslēga uz darbinieku apmierinātību: Labumu paketes nozīme darbavietā
21 mai 2024

Atslēga uz darbinieku apmierinātību: Labumu paketes nozīme darbavietā

Mūsdienu konkurētspējīgajā darba tirgū izpratne par darbinieku vajadzībām un to apmierināšanu ir būtiska uzņēmumiem, kas vēlas noturēt esošos darbiniekus un piesaistīt jaunus. Labumu paketes darbavietā ietver plašu piedāvājumu klāstu, ko darba devēji papildu ikmēneša algai, sniedz saviem darbiniekiem. Šie labumi var ietvert veselības apdrošināšanu, pensiju plānus, apmaksātu atvaļinājumu, elastīgu darba laiku, profesionālās izaugsmes iespējas un […]

Uncategorized
Ekstraversija pret introversiju: kurš darbinieks uzņēmumam ir izdevīgāks?
03 mai 2024

Ekstraversija pret introversiju: kurš darbinieks uzņēmumam ir izdevīgāks?

Rakstu sērija par BIG 5 personības iezīmēm darba vidē Man bieži jautā, kā cilvēka personības novērtēšana var prognozēt viņa sniegumu profesionālajā vidē. Vai personībai vispār ir nozīme? Patiesībā ir! Personības iezīmes paredz uzvedību, problēmu risināšanas stratēģijas, personīgos izaicinājumus un veidus, kā mēs reaģējam uz ārējiem stimuliem u.c. Šoreiz mēs runāsim par ekstravertiem un introvertiem. Ekstraversija […]

Uncategorized
Ask Us