2024-03-21

Mūsdienu ārkārtīgi konkurētspējīgajā darba tirgū organizācijas ir iesaistītas nepārtrauktā cīņā par talantīgākajiem darbiniekiem. Mūsu kā personāla atlases speciālistu misija ir atklāt stratēģijas un atziņas, kas ļauj uzņēmumiem piesaistīt un noturēt labākos un spējīgākos profesionāļus. Šajā rakstā mēs iedziļināsimies noslēpumos, kā piesaistīt augsta līmeņa darbiniekus – speciālistus, kuri rada inovācijas, tiecas uz izaugsmi un paceļ organizācijas panākumus līdz jaunām virsotnēm.

Analizēsim 5 tendences, kas parāda augsta līmeņa profesionāļu vēlmes un prioritātes, sniedzot vadlīnijas, kā piesaistīt labākos talantus.

1. Izaugsmes un attīstības kultūras veicināšana

Ieguldiet darbinieku izaugsmē un attīstībā. Nodrošiniet piekļuvi nepārtrauktas mācīšanās iespējām, mentoringa programmām un skaidrām karjeras izaugsmes iespējām. Augsta līmeņa darbinieki ir mērķtiecīgi un motivēti speciālisti, kuri attīstās vidē, kas sekmē viņu potenciālu.

Jaunākie pētījumi liecina*, ka 52 % darbinieku karjeras izaugsmei un iespējām virzīties pa karjeras kāpnēm piešķir tikpat lielu nozīmi kā atalgojumam.

Parādiet savu apņemšanos attīstīt darbiniekus, un jūs piesaistīsiet talantīgākos speciālistus, kas vēlas augt un pilnveidoties.

2. Elastīga darba organizācija

Dati liecina*, ka 46 % augstākā līmeņa darbinieku priekšroku dod darba devējiem, kas piedāvā elastīgus darba nosacījumus, tostarp attālinātā darba iespējas, elastīgas darba stundas un plašus atvaļinājumu nosacījumus.

Darba devēji, kas piedāvā attālinātā darba iespējas, parāda, ka viņi uzticas saviem darbiniekiem un viņiem nav reāli jāredz, ka viņi strādā, lai pārliecinātos, ka viņi patiešām dara savu darbu. Un otrādi, elastīguma trūkums varētu būt saistīts ar kontroli, nevis uzticēšanos.

Darba devējiem, kuri vēlas piesaistīt labākos darbiniekus, ir jāpielāgojas mainīgajām darbaspēka vēlmēm, pieņemot hibrīda darba modeļus un izmantojot tehnoloģijas, lai veicinātu nepārtrauktu sadarbību neatkarīgi no fiziskās atrašanās vietas.

3. Mērķa un ietekmes prioritizēšana

Augsti kvalificētus darbiniekus piesaista organizācijas, kas piedāvā vairāk kā tikai darbu. Viņi meklē mērķa izjūtu un iespēju radīt nozīmīgu ietekmi.

Tāpēc darbā pieņemšanas procesā ir svarīgi ar potenciālajiem kandidātiem apspriest ne tikai darba uzdevumus un galvenos KPIs, bet arī plašākus uzņēmuma mērķus. Parādot taustāmus piemērus par jūsu organizācijas pozitīvo ietekmi sabiedrībā, jūs varat rast spēcīgu rezonansi starp talantīgākajiem darbiniekiem.

4. Iekļaujošas un atbalstošas vides veicināšana

Veidojiet darba vietas kultūru, kurā tiek novērtēta dažādība, taisnīgums un iekļaušana. Augsta līmeņa darbiniekus piesaista vide, kurā viņi jūtas cienīti, atbalstīti un novērtēti par savām unikālajām perspektīvām un ieguldījumu. Dati liecina*, ka 40 % no darbiniekiem, uzticami un atbalstoši kolēģi ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc viņi paliek pašreizējā darbā.

Personāla atlases procesā centieties potenciālajiem kandidātiem parādīt sava uzņēmuma kultūras piemērus. Mēs iesakām izvairīties no klišejiskām frāzēm par “draudzīgu vidi” un tā vietā ilustrēt to ar ļoti konkrētiem piemēriem, kā šī draudzīgā vide plaukst jūsu uzņēmumā. Atcerieties, ka iekļaujoša kultūra ne tikai piesaista labākos talantus, bet arī veicina radošumu, inovācijas un sadarbību.

5. Piedāvājiet konkurētspējīgu atalgojumu un labumus

Lai gan mērķi, kultūra un attīstība ir būtiski, konkurētspējīgs atalgojums un labumi joprojām ir izšķiroši faktori, lai piesaistītu un noturētu talantīgākos darbiniekus. 45 % augstākā līmeņa darbinieku, visticamāk, pieņemtu jaunu darba piedāvājumu, ja viņiem tiktu piedāvāts augstāks atalgojums un labāki ar finansēm saistīti faktori*.

Veiciet regulārus tirgus pētījumus, lai pārliecinātos, ka jūsu atalgojuma un labumu pakete atbilst nozares standartiem. Turklāt apsveriet iespēju piedāvāt tādus labumus kā, piemēram, labsajūtas programmas, lai uzlabotu savu piedāvājumu.

Kopumā, lai piesaistītu talantīgākos darbiniekus, ir nepieciešama daudzpusīga pieeja, kas saskanētu ar augsti kvalificētu darbinieku vēlmēm un prioritātēm. Izvirzot par prioritāti mērķus un ietekmi, veicinot izaugsmes un iekļaušanas kultūru, piedāvājot konkurētspējīgu atalgojumu un labumus, organizācijas var radīt pievilcīgu piedāvājumu, kas rezonē ar augstākā līmeņa talantiem. Īstenojot šīs stratēģijas, organizācijas var pozicionēt sevi kā piemērotākos darba devējus un piesaistīt augsti kvalificētus darbiniekus, kas uzņēmumiem nepieciešami, lai gūtu panākumus mūsdienu dinamiskajā biznesa vidē.

*McKinsey, (Cracking the code on digital talent), 2023: How to attract and retain top digital talent | McKinsey

Similar news

Atslēga uz darbinieku apmierinātību: Labumu paketes nozīme darbavietā
21 mai 2024

Atslēga uz darbinieku apmierinātību: Labumu paketes nozīme darbavietā

Mūsdienu konkurētspējīgajā darba tirgū izpratne par darbinieku vajadzībām un to apmierināšanu ir būtiska uzņēmumiem, kas vēlas noturēt esošos darbiniekus un piesaistīt jaunus. Labumu paketes darbavietā ietver plašu piedāvājumu klāstu, ko darba devēji papildu ikmēneša algai, sniedz saviem darbiniekiem. Šie labumi var ietvert veselības apdrošināšanu, pensiju plānus, apmaksātu atvaļinājumu, elastīgu darba laiku, profesionālās izaugsmes iespējas un […]

Uncategorized
Ekstraversija pret introversiju: kurš darbinieks uzņēmumam ir izdevīgāks?
03 mai 2024

Ekstraversija pret introversiju: kurš darbinieks uzņēmumam ir izdevīgāks?

Rakstu sērija par BIG 5 personības iezīmēm darba vidē Man bieži jautā, kā cilvēka personības novērtēšana var prognozēt viņa sniegumu profesionālajā vidē. Vai personībai vispār ir nozīme? Patiesībā ir! Personības iezīmes paredz uzvedību, problēmu risināšanas stratēģijas, personīgos izaicinājumus un veidus, kā mēs reaģējam uz ārējiem stimuliem u.c. Šoreiz mēs runāsim par ekstravertiem un introvertiem. Ekstraversija […]

Uncategorized
Mūsdienīga organizatoriskā izpēte: elastīgs rīks veiksmīgai uzņēmējdarbībai
24 apr 2024

Mūsdienīga organizatoriskā izpēte: elastīgs rīks veiksmīgai uzņēmējdarbībai

Mēs uzrunājām vairākus Baltijas valstu lielu organizāciju vadītājus un personāla vadītājus, lai noskaidrotu viņu viedokli par pētījumiem organizācijās – to nozīmi, gaidām un vērtību organizācijai. Interviju laikā atklājām dažādas tēmas, kas mūsdienās ir svarīgas veiksmīgiem uzņēmumiem, un aspektus kuru izpratnei ir nepieciešama informācija un atziņas no pētījuma. Koncentrēšanās uz darbiniekiem un to atbalstīšana Darbinieku emocionālā […]

Uncategorized
Neirodaudzveidība komandā: Kā atpazīt, palīdzēt un augt?
22 apr 2024

Neirodaudzveidība komandā: Kā atpazīt, palīdzēt un augt?

Marta beigās mēs atzīmējām starptautisko neirodaudzveidības nedēļu. Lai gan šī tēma ir jūtīga un aktuāla, cik daudz mēs patiesībā zinām par to, kas ir neirodaudzveidību un kā darbojas šāda komanda? Vispirms noskaidrosim pašu terminu. Neirodaudzveidība ir plašs jēdziens, kas apraksta smadzeņu darbību netipiskā veidā. Tas nenozīmē, ka kaut kas noteikti ir labāks vai sliktāks; tas […]

Uncategorized
Tripod intervijas kāršu apmācība
03 apr 2024

Tripod intervijas kāršu apmācība

Aktualitāte: Kāpēc ir svarīgi izprast kandidātu personību? Somu Darba-dzīves pētījumu asociācijas prezidente un Alto universitātes pētniece Hertta Vuorenmaa apgalvo, ka mūsdienās “soft skills” drīzāk vajadzētu dēvēt par “power skills”. No minētās pētnieces prezentācijas palika prātā citāts “Soft skills are the hardest ones”. Mūsdienu darba tirgū reti kad ir tā privilēģija izvēlēties aktīvu kandidātu ar visām […]

Uncategorized
Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem
03 apr 2024

Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem

Nākošās Tripod testu licences apmācības norisināsies: 24.04.-25.04.2024.+24.05.2024. Personāla speciālisti apmācībās iegūs pamat zināšanas un prasmes, lai patstāvīgi izmantotu Tripod testus kandidātu un darbinieku izvērtēšanā. Cenā ir iekļauti izmēģinājuma testi apmācību dalībniekiem un diviem prakses gadījumiem, pusdienas, atspirdzinājumi, visi mācību materiāli, kā arī atbalsts pirmajos testēšanas projektos! Apmācības ir aizraujošas, interaktīvas un ļoti praktiskas! Apmācības ietver […]

Uncategorized
Medusmēneša ilūzija – kad jaunā darbinieka “mīlestība” pret amatu izzūd pirmo mēnešu laikā.
07 mar 2024

Medusmēneša ilūzija – kad jaunā darbinieka “mīlestība” pret amatu izzūd pirmo mēnešu laikā.

“Pārpildīta motivācija/vēlme mācīties, uzmanības pilnas acis, izskatās ieinteresēts un produktivitāte ir maksimāla” – šādus un līdzīgus aprakstus bieži dzirdam, kad jaunais darbinieks sāk strādāt organizācijā. Mēs bijām pieraduši, ka šis “medusmēneša posms” organizācijā ar brīnišķīgām emocijām turpinājās vismaz līdz pirmā gada beigām. Diemžēl tagad daudz biežāk, jau pēc dažiem mēnešiem un dažkārt pat nedēļām, klienti […]

Uncategorized
Bizness ir komandas sports
29 feb 2024

Bizness ir komandas sports

Mūsdienu individuālās kultūras konkurences apstākļos, kad galvenās tēmas organizāciju psiholoģijā ietver terminus “individuāls” un “personīgs” nereti tiek uzdots jautājums- kur paliek sadarbība? Kā veiksmīgi sadarboties arī mēģinot sasniegt savus personīgos KPI, kā pārlieku nekonkurēt, tieši otrādi- papildinot viens otru, lai sasniegtu savus individuālos mērķus? Jo mēs apzināmies, ka īstenībā sadarbība ir palīdzoša un nepieciešama. Tā […]

Uncategorized
Ask Us