2023-09-26

Attālinātais darbs no pagaidu risinājuma ir kļuvis par pastāvīgu sastāvdaļu darba pasaulē, tā ir “jaunā norma” 2023. gadā un turpmāk. Man kā personāla atlases speciālistei ir bijusi iespēja komunicēt ar kandidātiem un gūt vērtīgu ieskatu par viņu preferencēm. Šajā rakstā es dalīšos ar tendencēm, ko esmu novērojusi dažādās nozarēs un profesijās attiecībā uz attālinātā un hibrīdā darba iespējām.

Iespēja strādāt attālināti vai hibrīda režīmā ir kļuvusi par vienu no visaugstāk novērtētajām priekšrocībām, ko organizācijas var piedāvāt. Nav pārsteigums, ka kandidāti, apsverot darba iespējas, ļoti interesējas par darba nosacījumiem.

Kandidātu centrālais jautājums:

Esmu novērojusi, ka tad, ja darba sludinājumā nav skaidri norādīts iespējamais darba modulis, tas kļūst par kandidātu galveno jautājumu intervijas laikā, un pat tad, ja tas tiek norādīts, kandidāti joprojām vēlas uzzināt papildus informāciju par to kādi ir noteikumi attiecībā uz attālināto darbu. Tāpēc intervijas laikā vienmēr cenšos noskaidrot kandidātu vēlmes attiecībā uz attālināto darbu, jo šī informācija ir izšķiroša, lai noteiktu kandidāta piemērotību ilgtermiņā, jo īpaši attiecībā uz amatiem, kuros nepieciešams strādāt klātienē birojā.

Dažādās nozarēs ir atšķirīgās vēlmes, piemēram, Biznesa attīstības virziena speciālisti parasti mazāk precizē savu vēlamo darba moduli, ņemot vērā viņu pienākumu dinamisko raksturu, kas bieži ietver tikšanās ar klientiem un mijiedarbību ar kolēģiem uz vietas. Turpretī IT nozarē bieži vien ir vērojama tieksme strādāt pilnībā attālināti. Daudziem IT speciālistiem ir labi aprīkoti mājas biroji ar vairākiem ekrāniem un visiem nepieciešamajiem rīkiem, tāpēc priekšroka tiek dota attālinātam darbam.

Lai gan pavisam noteikti ir daļa profesionāļu, kurus motivē iespēja strādāt tradicionālā biroja vidē, arī viņi augstu vērtē elastīgumu, jo īpaši attiecībā uz darba laiku vai iespēju kādreiz neparedzētos gadījumos strādāt attālināti.

Iemesli, kādēļ kandidāti dod priekšroku attālinātam un hibrīda darbam:

Sarunās ar kandidātiem par to, kādam darba režīmam viņi dod priekšroku, kandidāti norāda uz vairākiem galvenajiem iemesliem, kāpēc viņi dod priekšroku hibrīda un attālinātam darbam:

  • Elastīgs darba laiks: Attālinātais darbs dod darbiniekiem iespēju veidot savu darba grafiku, lai panāktu labāku darba un privātās dzīves līdzsvaru, ļaujot viņiem efektīvi pārvaldīt savu laiku.
  • Mazāk laika tiek pavadīts ceļā: Attālinātais darbs atbrīvo darbiniekus no ikdienas braucieniem uz darbu, samazinot ar ceļošanu saistīto stresu un ietaupot laiku un enerģiju.
  • Mierīgāka darba vide: Strādājot no mājām bieži vien ir mazāk stresa nekā tradicionālajos birojos, kas veicina koncentrēšanos un produktivitāti.
  • Brīvība strādāt no jebkuras vietas: Attālinātais darbs paver iespēju izvēlēties darba devēju, nesaistoties ar ģeogrāfiskiem ierobežojumiem. Manāma tendence, ka profesionāļi izvēlās dzīvot ārpus Rīgas un tomēr meklēt attālināta darba iespējas galvaspilsētā.

Produktivitāte un labklājība:

Apspriežot darba vēlmes, kandidāti bieži vien runā ne tikai par savu darba režīmu, bet arī piemin produktivitāti un labsajūtu. Tas liecina, ka runa nav tikai par sekošanu tendencei, bet arī par veidu meklēšanu, kā uzlabot produktivitāti organizācijā.

Šajā laikā, kad mainās darba dinamika, organizācijām ir ļoti svarīgi apsvērt attālinātā vai hibrīdā darba iespējas. Ja jūsu organizācija nevar nodrošināt pilnīgu attālināto vai hibrīdās sistēmas izveidi, kā sākumpunktu apsveriet iespēju piedāvāt zināmu elastīgumu darba laikā. Pielāgošanās mainīgajām darba vēlmēm būs galvenais faktors, lai piesaistītu un noturētu talantīgākos darbiniekus nākotnes darba tirgū.

Līva Ugaine

Vecākā konsultante

+371 27998660

liva@tripodlink.lv

Similar news

Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 
21 nov 2024

Upskilling and Reskilling: Karjeras izaugsmei un uzņēmumu attīstībai 

Mūsdienu mainīgajā darba tirgū spēja pielāgoties ir kļuvusi par būtisku prasmi. Neatkarīgi no tā, vai motivē vēlme apgūt jaunu nozari, personīgās izaugsmes ambīcijas, vai arī mainīgā darba tirgus prasības, daudzi darbinieki nonāk krustcelēs, apsverot savu nākamo karjeras soli.   Šīs pārejas pamatā ir divi jēdzieni: upskilling jeb kvalifikācijas celšana un reskilling jeb kvalifikācijas maiņa. Šīs stratēģijas […]

Uncategorized
Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti
31 okt 2024

Talantu Vadība: Spocīgie HR Stāsti

Halovīns parasti tiek saistīts ar spokiem, biedējošām maskām vai spoku namiem, bet HR pasaulē patiesas šausmas rodas no negaidītām talantu vadības murgu situācijām. Kamēr spoki un briesmoņi parādās tikai reizi gadā, HR speciālisti sastopas ar aizraujošām situācijām visu gadu. Ienirsim dažos stāstos, kas katram HR profesionālim liek izjust zosādu, un apskatīsim, kā pārvarēt šīs bailes! […]

Uncategorized
Kandidātu pieredzes vadība 
24 okt 2024

Kandidātu pieredzes vadība 

Kandidāta pieredze ir ceļojums, ko potenciālais darbinieks iet kopā ar uzņēmumu visā atlases procesā, sākot ar darba sludinājumu un beidzot ar darba piedāvājuma saņemšanu.  Arī šogad daudzi uzņēmumi ir saskārušies ar ievērojamām atlases grūtībām, piemēram, mazāks kandidātu skaits, mainījušās darba meklētāju vēlmes un sīvāka konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem. Ņemot vērā šos šķēršļus, cik būtiska ir […]

Uncategorized
Attīstības ietekme uz atgriezeniskās saites prasmēm
19 sep 2024

Attīstības ietekme uz atgriezeniskās saites prasmēm

Pēc organizācijas aptaujas veikšanas daudzas organizācijas mēdz uzsākt attīstības pasākumus, lai turpinātu darbu ar iegūtajiem rezultātiem. Šādi attīstības pasākumi var ietvert dažādas apmācības, seminārus un koučinga programmas. Ar to palīdzību ir iespējams būtiski ietekmēt atgriezeniskās saites prasmes, kas pēdējā laikā daudzās organizācijās ir kļuvušas par attīstības jomu. Efektīva atgriezeniskā saite – gan sniedzot, gan saņemot […]

Uncategorized
Emocionālā stabilitāte 
11 sep 2024

Emocionālā stabilitāte 

Emocionālā stabilitāte jeb tās pašas skalas otra dimensija – neirotisms – parasti ir kandidāta personības iezīme, kas darba devējus interesē visvairāk. Kandidāta emocionālās stabilitātes novērtēšana ir ļoti svarīga, jo emocionālā stabilitāte norāda uz indivīda spēju tikt galā ar stresu, pielāgoties pārmaiņām un saglabāt profesionalitāti sarežģītās situācijās. Produktivitātes saglabāšana, atrodoties saspringtā situācijā, ir būtiska ilgtermiņa panākumiem […]

Uncategorized
Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem
10 sep 2024

Tripod testu licencēšanas apmācību programma personāla speciālistiem un vadītājiem

Nākošās Tripod testu licences apmācības norisināsies: 23.10.-24.10.2024.+21.11.2024. Personāla speciālisti apmācībās iegūs pamat zināšanas un prasmes, lai patstāvīgi izmantotu Tripod testus kandidātu un darbinieku izvērtēšanā. Cenā ir iekļauti izmēģinājuma testi apmācību dalībniekiem un diviem prakses gadījumiem, pusdienas, atspirdzinājumi, visi mācību materiāli, kā arī atbalsts pirmajos testēšanas projektos! Apmācības ir aizraujošas, interaktīvas un ļoti praktiskas! Apmācības ietver […]

Uncategorized
Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?
03 sep 2024

Kā izskatās laba atgriezeniskās saites kultūra?

Labas atgriezeniskās saites kultūras izveide organizācijā ir viens no faktoriem, kas būtiski veicina gan darbinieku, gan pašas organizācijas attīstību. Šāda kultūra veicina atklātu saziņu, nepārtrauktu mācīšanos un labāku sniegumu. Veicot pētījumus un ar tiem saistītos turpmākos pasākumus, dalīsimies ar galvenajiem punktiem, kas palīdz veidot spēcīgu un efektīvu atgriezeniskās saites kultūru. Radīt drošu psiholoģisko vidi darbā […]

Uncategorized
Darbinieku atlases vadība zema bezdarba līmeņa apstākļos 
20 aug 2024

Darbinieku atlases vadība zema bezdarba līmeņa apstākļos 

Nodarbinātības valsts aģentūras dati liecina, ka bezdarba līmenis Latvijā 2024. gada jūnija beigās bija 5,1%. Šodienas darba tirgū, ko raksturo zems bezdarba līmenis, uzņēmumi saskaras ar ievērojamiem izaicinājumiem, lai piesaistītu un noturētu talantīgākos darbiniekus. Mēs apzināmies šos izaicinājumus un piedāvājam savas zināšanas, lai palīdzētu klientiem gūt panākumus. Lūk, daži vērtīgi padomi un ieteikumi, kā orientēties […]

Uncategorized
Ask Us